Usch och fy

Jag hade sökt ett jobb och får ett svar där de undrar vad jag gör just nu eftersom de inte kunde se att jag jobbade i mitt CV, jag svarade att jag är arbetslös och därför står det inget annat arbete i CV. Svaret jag fick tillbaka då var "nä, då är du inte aktuell för den här tjänsten då du måste ha annan huvudsaklig sysselsättning". Fy vad det svaret lät snäsigt när jag läste det, så jag svarade tillbaka varför är det så för jag begriper mig verkligen inte på det.

Finns hur många tjänster som helst där du ska ha annan huvudsaklig sysselsättning, helst annat arbete eller studera. Vadå är det nått fel på min huvudsakliga sysselsättning med att va arbetslös och vilja ha lite pengar igen? Det känns precis som om jag inte duger för att jag sa att jag var arbetslös, suck.
Arbetsmarknaden suger verkligen just nu..

Nå väl, orka tjafsa, är inte på topp humör direkt.. Jag har inte riktigt varit mig själv den senaste tiden och jag misstänker att det är arbetslösheten som sätter sina spår och min ovilja att ta tag i saker.
För att nämna något helt annat och typiskt, jag har fixat praktikplats som bekant. Då ringer arbetsförmedlingen att det finns nått företag i Gnosjö som behöver en chaufför som har körkort och kan köra budbil. Så hon skulle lämna mina uppgifter till den här arbetsgivaren, än har jag inte hört nått.

Jag misstänker att det rör sig om en vanlig bil som ska köra bud, men det var som Dennis sa att det är ett jobb och du får mer pengar än att praktisera. Vilket jag håller med om, plus att jag i så fall kommer få erfarenhet, men vi får väl se vart det landar.

*over and out*

Kommentera här: