Pirrigt

Idag ska jag åka med på min första natt-tur. Det är lite nervöst då jag inte vet så mycket om vad som kommer ske mer än att jag ska vara åkeriet vid 18:30 senast. Kommer vara där lite tidigare så jag inte missar något. Jag vet bara vad chauffören heter som jag ska åka med, vet inte hur han ser ut. Så det blir nog bra.

Jag kommer nog känna mig lite osäker i början, men jag hjälper gärna till med vad jag kan. För det är ett stort ansvar att köra läkemedel, så det gör det hela lite extra pirrigt. Dessutom måste jag ta initiativ att lära mig, för jag måste när jag snart ska köra det själv.
Bästa är också att det bara är en bil, inget släp. Då det var ett tag sedan jag körde sist, kan va bra att mjukstarta lite först innan vi tar i med hårdhandskarna.

Men å andra sidan är jag glad över att jag kunde åka med idag, för då kan jag ta reda på hur länge jag sover sedan, utan att vara rädd att försova mig. Har bara ridning imorrn kl 18, men så länge kommer jag inte sova.

Här ska nu samlas nerver och jag hoppas åtminstone det kan vara uppehåll när jag ska bege mig. Vill inte gärna cykla i ösregn, visst det går men det är inte så kul att sitta med blöta kläder i en lastbil sen. Nej tack, säger jag.
Fast enligt väderprognoserna ska det lätta upp tills ikväll så jag håller tummarna.

*over and out*


Kommentera här: