Abstinens

Vilken längtan som sög tag i mig igår när jag åkte till stallet. En längtan jag inte trodde jag hade.
Jag mötte några lastbilar och jag fick en slags abstinens av att få köra en själv, att få glida fram på vägarna och se till att det som fraktas kommer fram osv.

För varje dag inser jag att jag borde ha ett mer fysiskt jobb, då det passar min kropp bättre - speciellt ryggen. Inte kul med nästintill stillastående arbete med bänkar som är anpassade för "dvärgar", fast det var väl att ta i men det är lite så jag känner mig, som en jätte bland korta människor.
Det är inte alltid bra att vara lång.

För övrigt gick ridningen bra igår också, fick Camillo och vi hade förberedande hoppning. Det var riktigt kul och nu när jag vet hur man sätter en bra galopp på honom blir det bara bättre, nu måste jag bara hitta hur jag ska samla honom så han inte blir så lång över hindren. Allt kommer inom sinom tid.

*over and out*

Kommentera här: