Magnet

Idag kom jag på något som gjorde mig glad. På jobbet har vi ett lunchrum med olika bord och det bordet jag brukar sitta vid så känner jag mig som en magnet. Då jag lyckats få två stycken som satt vid andra bord innan att sitta med oss också, så vårt lilla bord är populärt, men det är mysigt och trevligt att sitta många runt ett bord.
Det gör rasterna så mycket roligare.

Idag har jag även stått och jobbat vid maskinen som gör ryggstöden (Harald, kallas maskinen) och plötsligt hör jag något som låter som maskinerna på Dennis jobb när de larmar. Jag tänker inte så mycket mer på det och fortsätter jobba, "det är väl bara en maskin som larmar". Sen ser jag en som typ springer och jag får för mig att det är en viktig maskin som strular.

Det är först när Rosa kommer fram till mig och säger att det är brandlarmet, som jag fattar vad som händer. Så vi går ut, jackan fick stanna i skåpet, ingen tid att hämta den. Dock hinner vi inte längre än till lunchrummet förrän vi får veta att det är falskt larm.

De hade städat ute på lackeringen så det dammat ordentligt. Tur det inte var på riktigt, hade nog kunnat bli en fin brasa det. Även om det blev lite avbrott så slog vi rekord vid "Harald" med 2600st ryggstöd på en dag vilket blir 10 pallar. Så det känns riktigt kul att det går så bra och det gör alla glada.

Ska även ta och skaffa mig ett headset till min fåne, så jag kan ringa utan att behöva sluta jobba. Tyvärr så kan jag bara ringa under arbetstid, då telefontider inte alltid är dom bästa som bekant. Nåväl, sen vill jag lyssna på min egen musik också, tröttnar lite på radion med samma låtar om och om igen, samt reklamen.

Nu ska jag ladda om mina batterin tills imorrn och jag får hoppas det blir ytterligare en kanon dag.

*over and out*

Kommentera här: