En solig och fin dag..

Som har för mycket gott med sig. Underbart.

Började med att jag jobbade fram till lunchen och sedan åkte hem och lunchade tillsammans med sambon. Efter en trevlig måltid var det dags för en av dagens höjdpunkter, nämligen besöka Gnosjö Trafik.

Det visade sig att de var mycket glada över att se mig och hade väntat på mig, fast jag var där strax efter den ungefärliga tid de sagt till mig. Kändes mycket bra och de undrade om jag kunde tänka mig att köra medicinen och i så fall skulle det bli en liten kurs för att få köra det osv. Jag backar inte på en sån körning, det är en fast rutt och när man lärt sig den så kommer det flyta på.
Om man ska ha en nackdel så är det att det är ett nattjobb, men det blir nog inga bekymmer. Är ju trots allt bara några veckor och det kan man offra sig för.

Skulle dock inte vilja köra så på heltid, men vi får se. Detta skulle i så fall börja runt v.28 och det kunde också bli lediga dagar mitt i veckan då det är lite lugnare på sommaren.
Sen ville de även att jag skulle "köras in" så att säga, för att lära mig mer om deras system osv. Tanken var att jag skulle köra en bil i Gnosjö, fast de skulle återkomma med besked efter att de pratat med trafikledningen. Kan vara väldigt bra om det finns en bil att köra.

Så det kändes väldigt bra att gå därifrån och känna att äntligen är jag på rätt spår. Nu återstår det att se hur länge jag blir kvar på Hillerstorps Trä. Kommer inte säga upp mig förrän jag vet när de vill att jag ska börja så jag kan planera därefter.

För övrigt har dagen bjudit på härligt väder och en rolig hopplektion med ett härligt gäng. Ridlärarna jag rider för på måndagar är där båda två, Rebecca (som jag rider för mest) och Anneli (som jag rider var 4:e gång aka hopplektionerna för). Rebecca är med och rider och det var kul att höra hennes kommentarer när jag berättade att jag hade haft träningsvärk och knappt kunnat gå ordentligt på några dagar (fortfarande lite stel i ljumsken).

Hon hade skrattat lite och sa sedan att det var för att jag faktiskt red och inte åkte med och det gjorde mig väldigt glad, för det är ett bevis att jag är på rätt spår - även om jag har långt kvar.

För övrigt gick lektionen bra och vi avslutade med att hoppa en 85/90 oxer med rak linje efter och sista anridningen, språnget och vägen efter hindret var super och jag blev nästan lite sugen på att ge mig på en 90 bana snart.
Fast jag tror nog att jag ska hålla mig till 80 ett tag till, bäst att inte gå händelserna i förväg.

Är även super nöjd att jag fick runt Platon (som jag red) i galopp i en väldigt tajt och snäv sväng, man skulle hoppa ett hinder och sen var det som en u-sväng till nästa och det blir nästan en liten piruett. Det är de små sakerna som gör det hela.

Nu är det snart helg och vem vet vad som kommer hända då. Det återstår att se.

*over and out*

Kommentarer:

1 Mamma:

Reflektion:
Måste du säga upp dig då du bara ska köra typ 4 veckor. Har du tänkt semesterledig? - så behöver d u inte säga upp dig och har kvar möjligheten att gå tillbaka om det inte blir mer körningar.
/kram mamma

Svar: Det blir troligen inte BARA 4 veckor, det är bara 4 veckor jag vet om i dagsläget, men de skulle planera lite med trafikledningen och kolla när det finns lediga bilar. Som det lät när jag var där så vill de ha in mig så fort som möjligt. Ska ringa igen och kolla om det hänt något, speciellt nu när Juni börjar och några kanske redan går på semester. :)
Marika

Kommentera här: