Alvesta

Idag hade jag lite tid över när jag körde i Alvesta så jag bestämde mig för att svänga förbi skolan (där jag tog mitt lastbilskort) och säga hej. Sagt och gjort, kör dit och vänder och sen backar för att parkera längs med gatan så jag inte är i vägen. Tycker själv när jag backar att jag lyckas vrida på ratten för mycket och släpet ålar sig fram, men till slut fick jag parkerat och när jag ska köra fram ser jag två nävar i fönstret stå och vinka - lärarna hade sett mig och kände igen mig.

Så nu fanns det inget återvändo, gick in och sa hej, blev lite fika och tjöt. Det nämndes ett x antal gånger hur bra de tyckte att jag hade backat när jag parkerat och att de sett att det var jag på grund av det. Det kom andra lärare och rektorer och så kom den där visan "kolla vår x-elev som parkerat så bra där ute". Själv tyckte jag inte det var så bra som jag fick beröm för, tyckte ju släpet ålade sig fram, men å andra sidan fick jag det dit jag ville.

Precisionsbackningen sitter fortfarande. Så om jag slutar va självkritisk så kanske backningen inte var så tokig som jag inbillar mig och sen för mig själv som får chansen att backa varje dag i alla olika tänkbara situationer gentemot kanske en elev som håller på och lär sig backa i skolan.
När jag tänker så, då var det en helt klart godkänd backning, bara jag som har mina perfekta krav på mig igen.

Det var trevligt att träffa dom igen, snart gått två år sedan jag gjorde min CE-uppkörning, tänk va tiden går och jag har redan jobbat 1,5 år på Gnosjö Trafik. Jisses, tiden bara springer iväg när man har kul och längre kommer det bli.

*over and out*

Kommentera här: