Dumförklarad?

Det känns som det blir vanligare och vanligare att när jag har en åsikt, oavsett om den är rätt eller logisk så verkar det ändå alltid vara fel. Jag har märkt det när jag haft sunda logiska tankar och de man pratar med håller inte med och typ dumförklarar en istället. Sen i slutet visar det sig att jag var inne på rätt spår ändå, men då är det försent och får ingen cred för det.

Sen finns det fall där någon spinner vidare på min åsikt och när jag försöker följa med så var det inte min åsikt. Vidare kan det även vara så att ibland så är min åsikt fel och då ska majoriteten försöka tala om detta för mig utan att tala om just VARFÖR det är fel, så att jag kan förstå vad det är som är fel med min tanke.
Jag blir så less. Vad är det med människor idag? Känns som det har hänt något eller är det bara så enkelt att jag blivit äldre?

*over and out*


Kommentera här: