Bortglömd eller Missförstånd igen?

Det är en sådan känsla jag har just nu, att jag är bortglömd. Anledningen är att det är väldigt deppigt just nu, allt var frid och fröjd när jag jobbade dagtid, men var jag tvungen att jobba natt och ensamheten det innebär fick tankarna att börja vandra.
Så jag är inne i en svacka som jag försöker ta mig ur. Vet dock inte i dagsläget hur det kommer bli.

Sen var jag även på jobbet idag och lämnade min lönelapp när jag ändå åkte förbi och då passade jag på att titta vad det är jag ska köra på måndag. För jag ska jobba dagtid den veckan som kommer, så jag tittar på lappen, men ser inte mitt namn någonstans, kollar på bänken ifall det ligger något annat papper som talar om vad jag ska göra. Hittar ingenting.

Det fick mig att känna mig mer deppig än jag redan är, för det är ingen som sagt att jag skulle vara ledig på måndag. Hoppas bara det blivit något missförstånd, men jag är så less på missförstånd, blir inte direkt det första om man säger som så. Kommer det fortsätta med massa missförstånd, trots att jag egentligen trivs med själva arbetet, så får jag nog tyvärr se mig om efter något annat, orkar inte med mer missförstånd just nu.

Nåväl nog om det, skulle ut till stallet idag och tänkte passa på att rida idag eftersom imorgon kommer det inte funkar, då jag ska jobba och sen ska det släppas en ny häst i hagen och då tycker jag personligen att man kan låta de vara så de kan få lite tid att sätta rang osv. Än att hålla på och ta in och ut hästarna ur flocken.

Det blev dock ingen ridning. Tor tyckte det var lämpligt att dra igång ett skådespel med dunder och brak. Så det blev lite pyssel i stallet istället. Tanken var att jag skulle fortsätta måla, men behövde först tvätta dom väggarna som ska målas, och medan jag väntade på att det skulle torka, tömde jag två boxar på spånet och sopade ur det, eftersom de ska byta innertaket i nästa vecka också.

Inte bra om det skulle råka hamna en spik i spånet så. Under tiden jag gjorde detta gick strömmen, så det blev väldigt mörkt, när den väl kom tillbaka så ryckte det i lyset. Klockan hade börjat ticka iväg, så jag bestämde mig för att måla det kan jag göra en annan dag när det finns lite bättre förutsättningar.

Nu är jag hemma och det som måste tas itu med är disken, den har blivit lite lidande när jag varit deppig. Skönt ändå att det går så fort att röja upp när det bara är disk efter en person. Så det finns ändå något positivt att se genom detta dystra dunkel. Får inte glömma bort att se det från den ljusa sidan emellanåt också, så jag inte gräver ner mig i det mörka.

*over and out*

Kommentera här: