Missförstånd och överkörd

Kommer till jobbet igår glad i hågen att det är min sista natt och är såklart nyfiken på vad jag får köra för roligt på måndag. Tittar på planeringen men kan inte se mitt namn någonstans, sen får jag syn på det. Då ska jag köra natt igen, men de har inte sagt till mig. Jag blev riktigt förbannad.

Ringde chefen och sa att det går inte och att i mitt schema så står det att jag ska jobba dag. Han hävdade såklart motsatsen, men alla scheman ser likadana ut och något speciellt schema har inte jag fått. Den rundan jag dessutom var satt på kan jag inte längre, för det har tillkommit två stopp som jag inte vet vart dom ligger eller hur dom fungerar och jag sa det rätt ut, så då skulle jag åtminstone få köra den rundan jag redan kört.

När chefen frågade mig tidigare i senvåren så gällde det EN vecka, som jag skulle täcka upp eftersom den andra som skulle jobba över semestern själv hade semester den veckan och det var en annan som skulle köra den andra rundan. Så jag sa ja till EN vecka och även poängterade det när jag svarade.

Nu tydligen så hävdar chefen att när han fråga så hade det gällt hela semestern.. nästa gång ska jag banne mig se till att jag får papper på det för ord mot ord är ingen hit. Dessutom pratade jag med den andra som körde den andra turen och som var sagt när jag blev tillfrågad att den skulle köra hela semestern. Nä då hade han tydligen blivit lovad att köra EN vecka också... snacka om missförstånd.

Hade de bara varit tydliga och sagt något från början så hade jag sluppit bli sur och känt mig överkörd. Nu försöker jag ändå va positiv, det jag hade planerat att kunna göra nästa vecka när jag skulle jobbat dagtid kan jag inte längre göra och får på något sätt försöka hinna med det ändå.
Det som skiter sig mest var att jag lovat att hjälpa till i stallet och se över hästarna, eftersom då kunde jag åka efter jobbet när jag ändå skulle åka å hålla på med min egen pålla.

Nu blir det heltokigt, då stallet ligger åt fel håll från där jag bor kan man säga (först 1 mil till jobbet och sen ca 3 mil därifrån till stallet enkel resa) och med mitt nattschema så vet jag inte hur mycket tid jag kommer ha över innan jag börjar jobba. Oftast sover jag en bra bit in på eftermiddagen, sen ska det ätas, packas och åka och jobba typ.

Så nu försöker vi hitta en smidig lösning för alla på det problemet, jag vet att jag åtminstone kan ta några dagar av den veckan. Det var väl mest att vi krånglat med att lösa problemet med tillsynen av hästarna och jag kände mig nöjd med den lösningen vi hittat, så dyker missförståndet upp på jobbet och sabbar hela planeringen.

Nåväl, allt går å lösa. Får ta lite extra dagar lite här och där som kompensation istället. Jag vill hjälpa till när jag kommer ha min egen pålla uppstallad där, känns inget kul att bara ta och inte ge något, men men nu är det som det är.
Försöker ändå va positiv, nästa vecka så kör åtminstone en av de ordinarie chaufförerna och veckan därefter också, plus massa OB timmar, så det kommer bli toppen sen när semestern äntligen kommer.

*over and out*


Kommentera här: