Att hitta den rätta?

Ibland undrar jag om det finns den där perfekta partnern där ute eller om det bara är en dröm som aldrig kommer uppfyllas. Förvisso kanske man kan komma rätt nära den drömmen, men helt perfekt kommer det aldrig att bli.

För mig personligen skulle det räcka med någon som uppskattar mig för den jag är, vill göra saker ihop med mig. Saker som att gå promenader ihop, campa, utflykter, fiska, rida/köra häst, osv och helt enkelt kunna göra saker gemensamt. Det hade varit roligt med någon som inte är negativt inställd till precis allt och som kan få ens egen motivation att blomstra till liv och sprudla med glädje.

Ibland funderar jag på om gräset verkligen är grönare på andra sidan. Det är väl som dom säger: friskt vågat, hälften vunnet.

Frågan är om man vågar, det är trots allt lite osäkert. Jag tror nog det kommer bli bra i slutänden ändå och att jag hittar nog den partnern som kommer passa mig och jag passa den.
Känner jag mina misstankar rätt så om partnern är en dröm så är nog svärföräldrarna en mardröm, hahaha. Man kan inte få allt som någon sa, får nog sikta på en blandad kompott och ta lite bra från båda så kommer det nog bli alla tiders.

*over and out*


Kommentera här: