Fredagsmys

Fredag igen, dagen då man förbereder sig inför helgens bravader.
Körde Unnaryds-rundan och det flöt på riktigt bra, var dock inte lönt att åka ända ner till Södra Unnaryd, för 3 kartonger (på 1kg vardera), när dessutom företagen stängde vid 13.

Så det blev till att vänta lite i Bredaryd på att få något att göra när allt som kunde hämtas och lämnas var kört. Väntade i ca 20 min och ringde till dom igen och fråga hur det gick, då fick jag besked att jag skulle bege mig mot Gnosjö.

Det blåste lite idag, men kom man i lä var det riktigt skönt ute, solen sken, klarblå himmel. Det märks att det börjar gå mot vår och sommar, vilket känns skönt. Vill skippa halsduk å vinterjackan snart.

Någon hade roat sig på jobbet att sätta upp en vante på en snöpinne, som markerar kanten till gropen. Kanske är det menat att "fuck you, om du kör på kanten"? Vad vet jag, jag tyckte den var lite kul.

Väl tillbaka på åkeriet fick jag besked att det inte fanns något att göra, så jag skulle åka in i tvätthallen och tvätta bilen, var bara det att jag tvättade den igår.
Men det finns andra bilar som mår bra av lite tvätt, så istället fick en av budbilarna en väl behövd tvätt istället.

Sedan kom två kollegor och skulle tvätta sina lastbilar och jag hjälpte till med avfettningen så det går lite snabbare, så fler hinner tvätta. Var riktigt kul, fick även bra tips på hur man kan tvätta/städa hytten, så "fossingen" (den lastbilen jag brukar köra heter FOT i regnumret för er som missat det) fick sig en "makeover". Va fräscht och rent det blev efteråt, inte helt hundra bra men helt klart godkänt.

När själva arbetsdagen var över och jag hjälpt kollegorna med lite diverse, hjälp vid tvätt, påfyllning av spolarvätska. Lika bra att göra småsaker när man ändå har arbetstid kvar.
Sen stod vi å tjöta lite på gården, och gubbarna roade sig med att skämta om att Scania sängar är extra breda och sköna, när jag undrade hur en doftgran som hängde i en av bilarna luktade och en tyckte jag kunde klättra upp å lukta. Jag skojade och sa att han som satt kvar i hytten säkert skulle gilla det, så nej tack. Då kom skämtet om sängen.

Sen följde jag med in i fikarummet och satt med och var social när fredagsgruppen hade sitt fredagsfika. De tyckte jag skulle "gå med" och inträdet skulle i så fall vara en tårta, och sen får man bjuda på fika någon fredag när det är ens tur å så turas det om.

Är lite intresserad av det, då det är goa gubbar och grabbar i det gänget, samt en väg in att lära känna några fler lite bättre, samt få det där sociala umgänget också.
Det tål att tänkas på.

*over and out*

Kommentera här: