I mitt huvud - Del 1

Det finns många tankar, känslor och annat som rör sig där inne och ibland tycker jag inte om hur jag själv är. För jag har många olika personligheter. Det finns en jag tycker om och är väldigt bekväm i, men jag önskar jag vore stark nog att kunna ha den jämt.

Det är den där jag vågar säga ifrån och vara mig själv utan att känna att någon dömer mig. I vissa situationer blir jag väldigt obekväm och blir då en skraj liten hare, som försöker gömma sig och göra sig så liten det bara går eller väldigt passiv för att inte skapa konflikt.

Det är väldigt frustrerande efter att situationen har passerat och jag inser hur passiv jag var istället för att t ex säga ifrån. Tycker det är svårt att ändra på mig bara sådär också. Vet inte riktigt hur jag ska göra, men jag vet att jag egentligen inte vill vara någon harpalt längre.

*over and out*

Kommentera här: