Likheter

Den 17:e maj blev jag hästägare för första gången på riktigt. Jag insåg inte riktigt då hur lika vi egentligen är, men nu har vi börjat vår resa tillsammans och för varje dag som går märker jag vissa likheter mellan oss.


Vi är båda relativt stora, jag är lång och hon är hög. Vi är snälla och vill gärna vara med andra även om vi även kan dra oss undan och vara ensamma en stund. Det är väldigt roligt att se likheter mellan mig och min häst det får mig att känna att hon var menad för mig.

Vi har nu påbörjat vår resa ihop och troligen nästa år så kommer den börja på riktigt, vi skyndar långsamt i dagsläget. Varför ha bråttom när vi med största sannolikhet kommer ha flera roliga år framför oss? Bättre att skynda långsamt och bygga en stadig grund för att sedan fortsätta bygga på.

*over and out*

Kommentera här: