Det här med att flytta..

Tänk att man kan samla på sig så mycket prylar på sån liten yta, nu har jag i alla fall lyckats packa upp alla kartonger, det som återstår är att åka till tippen och slänga dom lådor jag inte behöver ha kvar (sådana som är i dåligt skick och är lätta att få tag på nya).

Det enda som återstår är lite småplock och mycket kan jag inte fixa förrän jag skaffat mig hallmöbler, ska införskaffa mig en liten byrå, hatthylla och skoställ. Har redan spanat in mig på ett som jag vill ha, men om jag kan köpa allt det som jag vill ha efter att alla räkningar är betalda återstår att se, kanske får dela upp det men det kommer det vara värt i så fall.

Förhoppningsvis i Januari kanske jag har lyckats skaffa allt som jag behöver/vill ha till huset. Hade tänkt uppgradera till en bättre soffa, ett soffbord och en matta. Skulle även behöva köpa en extra madrass till dubbelsängen, så jag inte behöver va rädd att madrassen som redan är där ska kana av och åka i golvet.

Nåväl, vi tar en sak i taget. Jag har även åkt på en liten förkylning också, men det hör nästan till den här årstiden och det var inte helt otippat heller. Känns i alla fall bra att börja avsluta ett kapitel och börja på nästa, sen får vi se vart det slutar och vad som händer på resans gång.

*over and out*

Kommentera här: