Åt helvete...

Idag har inte varit en bra dag, kom till jobbet och insåg att jag fick köra lokalt i Gnosjö vilket inte är så roligt, speciellt inte när jag fått göra det tre gånger denna veckan redan. Det är inte så roligt på grund av att man får inte se så mycket och man får åka runt som en yoyo, fördelen är att kunderna är trevliga och glada åtminstone.

Den här dagen har inte alls gått bra, vart nedstämd på grund av dålig sömn och sen inte så jätteglad över att få köra Gnosjö igen, kan tycka att vi som inte har fasta körningar kan turas om att köra Gnosjö. Jag kör mer än gärna Gnosjö på måndagar, för då passar det in med att jag ska till ridningen på kvällen och jag slipper stressa. Fast egentligen vill jag köra med släp lite mer, men just nu känns det som att begära för mycket.

Hade egentligen tänkt prata med cheferna, men idag gnällde/skällde de på mig. Så får avvakta tills det lugnat sig, verkade inte super sura i alla fall, men självförtroendet kändes väl sådär. Aldrig kul att få bannor från chefer oavsett vad det gäller. Nåväl, gjorde inte saken bättre att hela dagen har varit en sån där dag när allt som kan krångla gör det. Mottagarkund som skällt på mig, inte jag som gjort fel utan avsändarkund, men det är jag som får skiten. Rört ihop det i huvudet och fått vända bara för att nämna några få av allt som hänt idag.

Fick ändå lite pluspoäng idag om man lyssnar på vad trafikledningen säger, så finns det kunder där ute som efterfrågar just mig inte för att jag är tjej utan för att jag kan "uppföra mig bland folk". Vet att jag av kund fått höra att jag är "favoritchauffören" så det kanske ligger någon sanning bakom det, jag försöker bara vara trevlig och uppenbarligen så vinner jag på det. Idag fick jag en godispåse som tack för att jag hade hjälpt en kund meddela vårt kontor i vilken port de önskar att vi ska lasta i för att underlätta för både dom och oss. Känns bra när kunderna uppskattar det jag gör för dom.

Det var som någon sa att imorgon kan det bara bli bättre, får jag köra Gnosjö igen visst då blir jag kanske lite besviken, men å andra sidan så stänger många företag tidigt imorgon och kanske kan jag sluta lite tidigare än vad jag har lyckats med hittills denna veckan, att sluta tidigare innebär mer tid till pållan och dessutom är det helg efter imorgon, så det måste bara bli en bra dag oavsett vad jag får för körning.

*over & out*

Kommentera här: