Taggad och Ödmjuk

Nu är det bara en dag kvar att jobba denna vecka, sen är det helg med massor av äventyr, skratt och gemenskap. Längtar och taggar som tusan. Det blir min belöning och starten på mitt nya liv.
Äntligen kan jag dra en suck av lättnad, den ekonomiska biten har löst sig eller tja den kommer göra det när lönen kommer in på kontot. Imorrn ska alla räkningar betalas och den som kommer bli över kommer gå rätt in på buffertkontot. Försöker bygga upp min buffert igen.

På sistone har jag även blivit mer och mer medveten om att jag faktiskt är ödmjuk. Ett tydlig exempel är när ena kollegan tycker att jag som har minst erfarenhet (eller nästan om vi bortser från dom som precis kom från skolbänken då), men i alla fall som jag ser det finns det ett gäng andra som har mer erfarenhet än mig och som är skötsamma.

Fast egentligen borde jag inte tänka så varje tillfälle är guld värt, men vill inte framstå som bättre än någon annan för det är jag inte å andra sidan är det kul att göra kollegorna glada. Sist jag fick ha hans bil, som för övrigt är en utav åkeriets nyare bilar så det känns som det är extra mycket ansvar att köra den (kanske därför jag är så ödmjuk?), så fick jag tid över och smet in i tvätthallen och gav den en omgång, det var tydligen väldigt uppskattat. Då han har försökt sen i maj att hinna med att tvätta, jag ser det som en självklarhet att har jag tid över och bilen är smutsig och det är ledigt i tvätthallen, samt att du inte har något mer att göra för dagen, ja då tar man och tvättar av bilen, förutsatt att det inte är typ snöstorm eller massa minusgrader.

Sak samma om det är fredag och jag kunde få slutat tidigare mot att bli av med någon komptid, jag har ändå arbetstid till ett visst klockslag och har ingen där hemma som väntar på mig, mer än hästen. Så varför inte passa på och utnyttja tillfället? Resultatet blev som sagt väldigt uppskattat och det gör mig glad för att han blev glad. Det är alltid roligare att göra något som gör att andra blir glada. Ett leende är tusen gånger bättre än sura miner.

*over and out*

Kommentera här: