Jag mår inte bra..

Solen skiner, det är helg och jag hade besök igår men ändå mår jag inte bra idag. Har ingen motivation att göra något, vet jag borde rida min häst men motivationen finns inte där, trots att det är fint väder. Det känns tråkigt och ensamt och jag vill bara att det ska bli måndag fort så man kan jobba igen och slippa denna skit och ha något att ha tankarna riktade på.

Det är oftast bara på helgerna jag mår skit, på veckordagarna "hinner" jag inte för det är så mycket annat man har tankarna på. Sen är det roligt på jobbet också, att bara vara hemma är inte roligt. Finns inget att göra mer än tråkiga hushållssysslor. Det hjälper inte att jag tappat aptiten och knappt äter så mycket längre, vilket får till följd att jag går ner i vikt.

När motivationen är i bott då är det svårt att komma igång och göra saker, vet inte alls hur jag ska vända på denna onda spiral. Det känns lite hopplöst.
Visst jag har ju min häst, men jag kan inte vara med henne 24/7, det funkar inte riktigt och hon vill umgås med sina hästkompisar och inte bara mig.

Så det är väl bara att härda ut och invänta arbetsveckan och hoppas nästa helg blir bättre..

*over and out*


Kommentera här: