En lätt upprörd tant

Idag red jag min första privatlektion - smakprovet från helvetet. Japp, det är det jag har att vänta mig - värk, svett och tårar.

Jag har inga ridmuskler än, men det kommer om jag bara får till lite djävlar anamma och inte ger upp så lätt. Tanten är ganska stel och det är jobbigt att behöva både böja och forma sig, vilket resulterade i en lätt upprörd tant.
Vi fick jobba mycket på ruter ess, igångsättningar, övergångar, volter och skänkelvikningar.

Vi har en lång jobbig väg framför oss och jag måste bara börja lära mig känna bättre när jag kommer åt rätt knappar så att säga. Imorron blir det lektion igen i form av ridskoleridning, ska bli kul att se om jag fått upp ögonen, så mycket nytt att smälta. Kommer nog bli en utmanande men rolig resa, i alla fall hoppas jag det.

Får vi ordning på dressyren, så följer nog hoppningen efter. Så får helt enkelt börja sätta upp små delmål och inte sikta på det där ultimata perfekta på en gång, så kommer det nog bli alla tiders.

*over and out*


Kommentera här: