Egen bil?

Vågar man hoppas?
Nu har jag fått köra samma bil i över en vecka på jobbet och jag vet att jag frågat vid två tillfällen på att om ingen annan är intresserad av att köra bilen fast så kunde jag tänka mig att göra det. Har inte hört något officiellt, men jag har hamnat i bilen ändå och hört lite olika kommentarer, allt från att jag vill köra egen bil till att det är jag som sitter i bilen.

Så här ser den ut i stora drag, så om ni möter den ute på vägarna finns det stor risk att det är jag, speciellt om min röd/vita namnskylt med texten "Marika" står i rutan.
För mig duger den här bilen bra som en första bil, trots att den börjar bli lite till åren och har gått ca 70 000 mil, men jag ville heller inte ha värsta nya bilen som första bil heller. Det är bättre att börja med något som kan lära en hur man gör osv.

Så nu återstår det att se vilka äventyr jag får vara med om, vi har redan börjat se oss om här hemma och varit iväg lite längre än vanligt, så som Borås, Nässjö, Vedum, Ulricehamn och Jönköping. På måndag ska vi iväg till Alingsås och samtidigt som det ska bli kul, då jag inte varit i "potatisstan" sen jag tog studenten (om jag inte minns fel), så känns det lite nervöst också.

Jag ska vara loss innan 9 helst med bägge lossningarna, så risken är stor att jag kanske får åka ner till Göteborg och hjälpa till med något då Alingsås inte ligger så långt från Göteborg. Om det skulle ske så är jag inte sådär jättepeppad på att dra ner till storstan, då jag har släpet med, trots att jag bara har 13 kollin, men som tar 14ppl respektive 7ppl, en normal lastbil rymmer endast 18 ppl och ppl är en förkortning för pallplatser (en pall är 80cmx120cm). Jag bör bara ha 17 ppl på min om jag vill ha med mig pallkärran.

Men vi får se vad som händer, kanske slipper jag vara nervös och orolig. Det blir nog bra hur det än blir, huvudsaken är att jag kommer hem i tid till ridningen, för den vill jag inte missa.

*over and out*

Kommentera här: