Jag gillar mitt jobb!

Ja, jag gillar verkligen mitt jobb, trivs som fisken i vattnet. Har goa kollegor och varje dag är minst lika rolig som dagen innan om inte ibland roligare. Det jag gillar är att det är så varierande, trots att man kan köra samma bil och samma runda. Det blir aldrig långtråkigt.

Vissa dagar kan man skratta så man kiknar och vissa kunder får en alltid att le eller till och med pigga upp om det varit en dag när det mesta känns som om allt jävlas.
Jag gillar att det är ett väldigt socialt jobb då det är väldigt mycket kundkontakter och det lönar sig att vara trevlig mot kunderna, ibland får man något tillbaka. Det är mycket ge och ta, vilket är kul när man får tillbaka för något man har gjort eller ställt upp med osv.

Jag kommer nog inte byta jobb på länge, såvida inte min kropp säger nej förstås, men det hoppas jag att den inte gör. För jag har äntligen hittat ett jobb som passar mig och jag ångrar inte en dag att jag valde detta yrket, eller jo det enda jag ångrar är att jag inte hittade till branschen tidigare.
Fast å andra sidan, då kanske jag inte hade hamnat där jag är idag och kanske inte alls hade trivts lika bra som jag gör nu, vem vet. Så nä jag tror inte jag ångrar något faktiskt, är väldigt nöjd.

Det är en härlig känsla att gå och lägga sig och nästan längta tills jag får jobba igen. Det är då jag vet att jag har ett bra jobb och jag ska vara tacksam över det, vilket jag såklart är. Nu är jag ledig imorgon, så då blir det till att ladda om batterierna inför fredagen. Får vi se vad som händer då, blir säkert en bra dag ändå.

För som en kund sa när jag sa att jag gärna hade sluppit isen och snön på vägen: "jamen det är ju bra, för då har du ju glatt på jobbet."

*over and out*

Kommentera här: