Långtur

Jag ångrade mig lite när jag var tvungen att stiga upp klockan 3 för att kunna åka från Gnosjö klockan 4 och styra kosan mot Skåne, men med facit i hand blev det en bra dag ändå.

Konstaterade att det inte är roligt att köra fel med en 24-metare, men bara att ha is i magen och till slut löser det sig ändå och man kommer rätt. Lossning mitt i centrum av Kristianstad, var ändå smidigt att ha med släpet in på bygget då man inte behövde vända utan kunde köra rakt igenom, smidigt.

Visst det är roligt med långkörningar, fast det är inte fel att få köra "hemma" också. När jag fått köra mycket långkörningar på sistone har jag nästan saknat att få köra hemma runt Gnosjö. Det är mer socialt att köra hemma då det blir många stopp och inte så långt emellan stoppen.

Enda nackdelen med långkörningar är att man måste se upp med körtiden så inte den överskrids för då kan det bli dyrt och det vill man inte råka upp för. Det är mycket att tänka på, både körtid och 6-timmars regeln, man får jobba 6 timmar sen måste man ha en rast på minst 30 min. Jag gillar mitt jobb ändå, utmaningar gör det alltid roligt på sitt sätt.

*over and out*

Kommentera här: