En resa med jobbet

Då har vi varit i Göteborg med jobbet och det blev en väldigt trevlig resa. Vi åkte först ut till Volvo i Torslanda och hamnade på deras democenter. Där fick vi en historielektion om Volvo, samt hur lastbilarna har utvecklats. Vi avslutade givetvis med lite provkörning, där alla fordon var maxlastade.

Den här trailerdragaren testkörde jag och den var en dröm, första gången jag körde trailer överhuvudtaget och den gick så fint. Instruktörerna sa till mig att stanna helt innan en 12 gradig brant backe, för att sedan ge full gas uppför. Bilen bara matade och det kändes inte ens när den bytte växlar, så häftigt.

Det visade sig även att den bilen jag testkörde, hade varit med i Volvos Reality Road och var "huvudlastbilen", så jag har med andra ord kört en "kändis".
Lite häftigt är det, så jag mådde som en drottning när vi var där och testkörde. Helt underbar bil att köra och det märks att de gått framåt i utvecklingen från den gamla Volvon jag kör på jobbet.

Efter en lyckad provkörning åkte vi till en hotell och åt väldigt god lunch, som Volvo stod för - lax med nypotatis. Jag som inte är så överförtjust i lax tyckte det var riktigt gott.
När alla var mätte och belåtna tackade vi för oss och begav oss mot hotellet, där vi skulle spendera natten. Elite Hotel vid Poseidon. Vi checkade in och fick lite fritid innan nästa aktivitet.

Några gick och shoppade, andra fastnade på någon bar. Jag följde med en som skulle till femman-huset, själv köpte jag inget och kom snart underfund med varför jag inte gillar att shoppa. Så mycket folk och varmt var det, sen började jag bli trött också.

Blev till att vila lite på hotellrummet, innan det blev dags för lite förfest i ett annat rum före vi skulle gå till Boulebaren. Där åt blev vi bjudna på välkomst drink, god mat, provade ostron (ingen höjdare), spelade boule, samt drack god öl.

Kvällen avslutades på hotellbaren, men lite öl och tjöt. Riktigt trevligt, sen gick vi och la oss. Klarade mig från att vara allt för bakis dagen efter, men det kändes att jag hade druckit såklart, men mådde inte illa. Det var riktigt skönt att få komma hem och resan fyllde sitt syfte, att vara rolig och ha kul med arbetskollegorna.

Jag gillade resan skarpt, lite roligare än att göra dagsutflykter där man måste åka hem på kvällen och då inte kan ta sig en öl. Nu var det skönt att veta att man kunde ta en öl utan dåligt samvete och ändå ha supertrevligt. Ser fram emot nya äventyr nu.

*over and out*

Kommentera här: