Vem kommer sakna mig först?

Jag vet inte varför, men de senaste kvällarna har jag tänkt på döden. Ena tanken som poppade upp var om jag skulle dö i sömnen, vem skulle bli först att sakna mig då jag lever ensam? Min gissning var jobbet, de skulle ringa och undra vart jag var, stallet skulle nog också börja undra vart jag var, men hur lång tid det skulle ta innan någon hittade mig det vet jag inte.

Igårkväll höll jag på att inte få somna då jag tänkte på döden igen, den här gången på att jag bara har ett liv och när jag dör är det slut och det blir inget annat troligen. Även om jag begravs i jorden, så kommer ingen hitta mina kvarlevor, då jorden käkar upp sig själv (förvisso långsamt men ändå).

Jag vet inte varför dessa tankar börjat poppa upp i mitt huvud, om det är för att jag är singel och lever ensam eller om det är på grund av något annat. Svårt att säga.

*over and out*

Kommentera här: